Pengusaha Rumah Gelap

Pengusaha Rumah Gelap
Rumah Gelap Simbol Kejayaan dan Kekayaan Pemilik

Swiftlet Hunter


counter

Saturday, January 14, 2012

Lagi - lagi tentang suara burung wale!!

Salam, saya terpaksa menerangkan sekali lagi tentang suara kerana terlalu banyak pertanyaan melalui email tentang Kepentingan suara untuk memikat burung walet. Sekiranya saya mempunyai kepentingan tentang suara sudah tentu kesempatan ini boleh memberi pulangan lumaya dalam bentuk Duit  kepada saya. Bukti bahawa suara Hebat bukan syarat wajib bagi memikat burung walet melalui pengalaman saya mempopulasi walet untuk 3 rbw sebelum ini. Pemilihan secara rawak suara burung walet tidak memberi kesan sedikitpun kepada wanzulswiftlet mempopulasi walet 250 atau 80+- sarang dalam masa 12 bulan dalam persekitaran competitive.  Teknik dan design rumah burung walet gred AAA adalah sejuta lebih baik daripada memiliki 1000 koleksi suara burung walet. Saya mempunyai bukti bahawa Rbw hanya   mempunyai timbunan Taik burung walet saja dalam masa 12 bulan tetapi tuan nya memiliki lebih 100 suara burung yang di katakan Gred keramat atau hyper. Teori,Praktikal dan pengalaman sentiasa mendahului dalam apa bidang sekalipun oleh itu janganlah anda  berasa gusar dan hilang arah kerana tidak memiliki suara gred keramat atau super atau hyper. Apa yang anda patut gusar ialah bagaimana ingin memiliki RBW gred keramat atau hyper atau AAA bukan membiarkan diri anda terus jahil ( kerana asyik memikikan tentang suara) dalam perladangan burung walet. Wanzulswiftlet wassalam 

No comments:

Post a Comment